Ogólnopolskie Projekt Edukacyjny "TOP-READER- rozczytujemy uczniów" (przygotowanego przez firmę edukacyjno-szkoleniową DIDACTO) jest realizowany na lekcjach języka angielskiego w klasie 6 i 8 oraz na "zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się" prowadzonych przez panią Janinę Gryźniak w roku szkolnym 2023/2024.
PAŹDZIERNIK
W klasie szóstej realizujemy techniki efektywnego czytania ze zrozumieniem: pierwsze zadanie to technika WYWOŁYWANIE, po niej nastąpiło AVOID THE LINE zakończone BIEGANYM DYKTANDEM. Wszystkie etapy oparte na tym samym tekście po to, aby uczniowie jak najlepiej zrozumieli i wielokrotnie poprawnie przeczytali treść, zapamiętali nowe słówka i opanowali ich pisownię. Świetna praktyka! Polecamy! ZOBACZ ZDJĘCIA
LISTOPAD
GRUDZIEŃ
W grudniu rozwijaliśmy umiejętności czytania ze zrozumieniem na trzech lekcjach w klasie szóstej, poprzez wykorzystanie znanych technik: "AVOID THE LINE", "RUNNING DICTATION" oraz "wywoływanie", na podstawie tekstów z podręcznika Brainy 6, unit 3. W tym miesiącu wprowadziliśmy nowe narzędzia tj.: #ZACZNIJ OD ZDJĘCIA, następnie podczas czytania szukaliśmy #SECRET WORDS, po analizie treści zastosowaliśmy #18 3-2-1 STRATEGY.
Praca z technikami TOP_READER jest coraz bardziej ciekawa i owocna.
STYCZEŃ
W styczniu stosowaliśmy wyćwiczone narzędzia tj.: "wywoływanie", "AVOID THE LINE", "RUNNING DICTATION". Pracując z tekstami z podręcznika Brainy 6, unit 4, rozwijali umiejętność głośnego czytania: "#3 SUPER READER" czytanie nowych słów i zdań ciszej-głośniej, szybciej-wolniej, z różnymi emocjami. Ponadto wykorzystaliśmy grę "#5GRA ONLINE READING TONE" w celu praktyki odpowiedniej intonacji. Ponownie rozwijaliśmy właściwą budowę zdań i porządek wyrazów w zdaniach poprzez narzędzie "#2SENTENCE TREES".
LUTY
Luty to krótki miesiąc z dwoma tygodniami ferii dla uczniów, zatem ćwicząc płynne i poprawne czytanie wykorzystaliśmy technikę #OD POCZĄTKU, następnie utworzyliśmy #STORY MAP, aby powrócić do tekstu w celu dokonania jego szczegółowej analizy. Dodatkowo metodą #ROLL AND RETELL uczniowie odpowiadali na wylosowane pytania do tekstu. W ten sposób szczegółowo poznaliśmy i omówili czytany tekst. Polecam tę kombinację zadań na czytanie ze zrozumieniem.
MARZEC
Praca z tekstami czytanymi z podręcznika Brainy 6, MacMillan, w tym miesiącu to nasze ulubione: #WALK AND READ, praca w grupach i określenie prawdziwości zdań do tekstu oraz nowość #BOOKMARKS - uzupełnianie zakładki do książki nowymi dla siebie słowami. Tworzenie #RAPORTU wydarzeń na podstawie wybranych słów (ćwiczenie form czasu przeszłego prostego).
KWIECIEŃ
Czas na TIK oraz ćwiczenie słownictwa z wykorzystaniem nie tylko WORDWALL ale też #FREE RICE lub #FUNBRAIN.
MAJ
Praca z poznanymi technikami: #WALK AND READ, praca w grupach i określenie prawdziwości zdań do tekstu oraz nowość #BOOKMARKS - uzupełnianie zakładki do książki nowymi dla siebie słowami. Tworzenie #RAPORTU wydarzeń na podstawie wybranych słów (ćwiczenie form czasu Present Perfect).