Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Stroniu, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Stroniu.
- Data publikacji strony internetowej: 5.11.2022 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 5.11.2022 r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona nie posiada:
- opisów zdjęć i obrazków
- napisów pod zdjęciami i pod filmami dla osób niesłyszących
- możliwości włączenia czytnika głosowego ekranu
- możliwości informacji o szkole w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
- Deklarację sporządzono dnia: 5.11.2022 r.
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 5.11.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Stroniu.
- E-mail: sp.stronie@wp.pl
- Telefon: 18 3336820
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo elementu, opisanie zawartości filmu lub zdjęcia itp.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:
Budynek, w którym znajduje się szkoła, posiada 4 wejścia. Jedno wejście główne, drugie wejście do oddziału przedszkolnego, dwa pozostałe na zaplecze kuchenne i do biblioteki.
Budynek posiada 2 kondygnacje (parter, 1 piętro). Pomiędzy kondygnacjami znajdują się schody, wyposażone w poręcze.
Budynek nie jest wyposażony w windę, dlatego też nie jest całkowicie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Parter budynku dostosowany dla osób niepełnosprawnych – wejście z poziomu terenu, łazienki dla osób niepełnosprawnych. Na parkingu wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem.
Szkoła nie posiada osoby - pracownika posługującego się językiem migowym.
Na stronie internetowej szkoły, kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA.
W budynku znajduje się pętla indukcyjna, nie ma informacji głosowych, brak również oznaczeń w języku brajla, oznaczeń kontrastu lub druku powiększonym dla osób niewidzących lub słabowidzących.
Aplikacja mobilna:
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dn. 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego, pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Stroniu
Adres: Stronie 2, 34 – 604 Przyszowa
E-mail: sp.stronie@wp.pl
Telefon: 18 3336820
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.